6 Kasım 2008 Perşembe

toprak ozlemi

"madem toprakla uğraşacaktın neden ziraat mühendisliğini bıraktın be adam" demezler mi diye düşünmeden kendime bir hobi edindim.

pencere önü bostanları formatlı ürünler var belki malumunuzdur belki değildir ki değilse derhal olacak! botanika isimli bir firma tarafından üretiliyor ve çok da fazla talep varmış ürünlerine.

çoktandır evde domates yetiştirmek istiyordum. praktikere gittiğimde orada domates kalmadığı için bende denemek amaçlı taze sarımsak aldım. 3-4 gündür suluyorum, bir fıs fıs yardımıyla :) suyu direk dökmemem gerekiyormuş. korkmayın! burada nasıl yetiştirildiğinden bahsetmeyeceğim. çok meraklıysanız gidersiniz praktikere veya internet sitesine girersiniz sipariş verir, üzerinde yazan açıklamalara göre de yetiştirirsin dereotunuzu, hindibanızı, semizotunuzu, rokanızı, kedi çiminizi, turpunuzu, maydonozunuzu, buğday çiminizi, terenizi, taze soğanınızı veya benim gibi taze sarımsak'ınızı.

penceremin önündeki bostanımın gelişimini buradan sizlere resimlerle aktaracağım. buyrun ilk resimleri:


fiyatını da öğrenmiş oldunuz 10.99ytl aldığım ürüne göre pahalı ucuz diye değerlendirmesini yaparım buradan. üst kısımda gördüğünüz fısfısla suluyorum.


bu da dışarı çıkan ilk sarımsak adayımız:) henüz bunun dışında hayata gözlerini açan bir yavrumuz yok ama heran olabilir belki de ben bu yazıyı yazıyorken olmuş da olabilir,

bu da gelişmeleri gözlemlemesi için bir adet ev arkadaşı. sürekli bu şekilde başında duruyor. ilk gözağrımıza birşey olursa müdahele etmek için:)

3 yorum:

  1. Mesuuut bende ziraat yüksek mühendisiyim biliyormuydun...

    YanıtlaSil
  2. :) eveeeet profilinize bakmıştım;)

    biliyorsunuz bizz çılgın türkler tanıştıkları insanlarla meslekleri paralelinde diyaloglar geliştiririz
    örnek:
    -ne iş yapıyorsunuz
    -doktorum
    -hmmm benim başım ağrıyor nedendir?

    şimdi sizin benden çekeceğiniz var :) iki önemli görevim de uzmanlık alanınıza giriyor.
    yemek yapmak ve bostan yapmak :)

    şimdi size,

    "yaa hala sadece tek bir sarımsak adayımız var. neden başka filiz vermedi benim pencere önü bostanım"

    diyesim geldi.

    yada birgün şöyle bir mail alırsanız şaşırmayın:

    "s.o.s. elimde şu şu şu malzemeler var ve yemek yapmam gerekiyor ne yapayım"

    :)

    YanıtlaSil