31 Aralık 2008 Çarşamba

hacı nail dayi!

şimdi efendim bazı gerçekler açığa kavuşsun diye size noel babanın isminin nereden geldiğini anlatacağım. çeşitli rivayetler olsa da bunlardan iki tanesi gerçektir...

herkesi sandığı gibi noel baba yabancılara has değildir. durun hemen amannn ya! demeyin ispatlayacam:

ispat1:
şimdi antalya çok zengin bir adam yaşarmış her yılbaşında cuvalların içine hediyeleri doldurup tüm antalya çocuklarına dağıtırmış. bu yardım sever portatif aksakallı adam ı gören yabancılar sormuşlar :
-aaa ne güzel birşey yapıyorsunuz. adınız nedir?
-nail, hacı nail! demiş adam
bunu duyan turist kafasının da iyi olmasından dolayı
- keşke bizim de noel baba mız olsa demiş.
sonra memleketine gidince anlatmış herkese. ondan sonra olmuş bizim hacı nail, noel baba...


ispat2:
bizim hacı nail yine bir yılbaşında hediye dağıtırken, antalyaya yerleşmiş ecnebi bir ailenin çocuklarına hediye vermek için kapıyı çalmış. ecnebi ailemiz nail amcayı içeri buyur etmişler hoş-beş sonrası nail amca "size doyum olmaz ama ben çocuğunuza hediyesini verip gideyim" demiş. tam elini hediye için çuvala attığında, pinpirikli ecnebi kadın birden bağırmış yarı türkçe yarı gavurca "no el, no el!" diyerek. kadın fazlaca titizmiş. hijyen manyaklığı yüzünden nail dayımızın hediyeye dokunmasını istememiş ve ona bir eldiven hediye etmiş (ispat alttaki resim)


sonrada o gece bizim hacı nail dayı bütün yabancı çocuklarına hediye verirken elindeki eldiveni göstererek" no el , no el, ben no el" demiş ve sonrasında da yabancılar ona noel father yani noel baba demişler. bizim herşeyimizi çalan yabancılar hacı nail dayımızı noel baba yaparak çalıp ulkelerine götürmüşler..!

işte efendim tarihe bir ışık daha tutmuş olduk. nail dayımızı rahmetle anıyoruz. keşke hırsız noel baba da bizim hacı nail dayımız kadar adam olabilse hediyelerde kelek yapmasa :(

tarihe ışık tuttuktan sonra size özel hazırladığım görsel bir showla yazıma son vermek isterim:
buraya tıklarsanız size özel süprizimle karşılaşacaksınız..!

mutlu yıllar...
not: nail efendiden bazı yerlerde dayı, bazı yerlerde amca gibi farklı sıfatlarla bahsedilmiştir. bu bilinçsizce yapılmamıştır. aksine bilinçli yapılmıştır. çünkü hacı nail efendi bizim herbirşeyimizdir...
(umarım yüzünüzde ufak bir tebessüme katkı sağlamış olabilmişimdir.)

13 yorum:

  1. vay be nail dayı:Pp anlamalıydım bizden olduğunu yahu adam çok sempatik geliyor bana:D:D:d hohohoh:D:D bak gülüşüm değişti birden;) bu noel sürprizi şeysi sen misn ya feci halde birine benzettim seni ama kimmmm?

    YanıtlaSil
  2. yazıların hakikaten tebessüm ettiriyor

    bir teşekkürü hakettin
    teşekkürleerrr

    YanıtlaSil
  3. @htc,

    ben ünlüyüm, tv de falan olmasın:p
    evet benim, birçok genç kız rüyalarının erkeğine benzetiyor olablir mi :P

    YanıtlaSil
  4. @blue_rose;

    :$ ben teşekkür ederim;)beğenmene çok sevindim;)

    YanıtlaSil
  5. aman ne ukalasııııııııınnnn

    YanıtlaSil
  6. Noel baba bu akşam belki sana gelebilir:))
    umarım istediğin hediyeyi getirir:)

    YanıtlaSil
  7. yazılar eğlenceli,sürprizin de çok şeker :)

    YanıtlaSil
  8. @ferhanca,
    uğramadı şerefsiz:) kriz onu da vurdu kanımca..

    @sedda,
    teşekkür ederim seda beğenmen beni mutlu etti buda okurlarımın bana hediyesi oluyor:) aldım kabul ettim :)

    YanıtlaSil
  9. hacı nail dayı gzlmiş noel babayı her gördüğümde hatırlarım ben artık hep:D teorilerde gayet mantıklı ayrıca hep onlar bizim değerlerimizi sahiplencek değil ya noel babada aslında bizim hacı nail dayı aslında:D sevdim ben bunu noel baba devri kapanmış bulunuyor tüm vatana millete hayırlı olsun hacı nail dayımız,hmn sahiplenmş gördüm kendimi:D

    YanıtlaSil
  10. @adsız,

    tamam saçmam!!!

    yukarıdaki yazı sence ciddi ve bilimsel bir yazı mı bilmiyorum ama bence değil...

    eğlenceli hedefli bir bloga, muhtemelen gogıldan geldin ve birdaha gelmeyeceksin belkide ama olur da gelirsen diye bu cevap;)yorum yazmaya değer bulduğun için teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  11. @nevruz,

    teşekkür ederim..
    biraz önce arkadaşım. noel babanın gerçekten bize ait olduğunu söyledi. blogumdan veya bu yazıdan haberi yok:) antalyadan gitmeymiş...
    artık ne derece doğru bilemem;)

    YanıtlaSil