23 Ocak 2009 Cuma

portakal kabugu

da da daa daaaammm!!! :)

ilk defa ekonomi haberi yazıyorum aslında ekonomiyle yakından ilgilenmeme ve daha önce burayatıkladığında göreceğin yazımda bahsettiğim, takip ettiğim ekonomi gazetesi olan referans gazetesinde enteresan bir haber gördüm dikkatimi çekti sizinle paylaşmak istedim...

sizlere portakal kabuğundan faydalanılabilecek 2 yolu akratacağım:

1- ekonomik kazanç:

" üreticinin yeni kazanç kapısı portakal kabuğu

Türkiye'nin önemli tarım merkezlerinden Adana ve Osmaniye illeriyle çevresinde, narenciye üretiminin yoğun yapıldığı yörelerde, üreticiler kurutulmuş portakal kabuğu ile kazanç sağlamaya çalışıyor. Osmaniye'nin Kadir'li ilçesi Ziraat Odası Başkanı Hanifi İspir, tarlada kilosu 25 kuruşa kadar düşen portakalın kabuğunun, meyvesinden pahalı olduğunu söyledi.

İspir, şunları kaydetti: "Son günlerde kurutulmuş portakal kabuğuna talep yüzleri güldürdü. İlaç, reçel ve kozmetik sanayiinde hammadde olarak kullanılan kurutulmuş portakal kabuğu, yurtiçinin yanısıra Almanya, İngiltere ve Fransa'dan da talep görmeye başladı."


Osmaniye'nin Kadirli ilçesinde 10 yıldan bu yana portakal kabuğundan geçimini sağlayan çiftçilerden Ali Kuru da, yurtiçinde daha çok İstanbul, İzmir ve Gaziantep'ten talep gördüklerini bildirdi.
"

bu haber referans gazetesinden yani takip ettiğim tek gazeteden (ekonomi ve iş gazetesi) alınmıştır. ekonomiyle ilgileniyorsanız şiddetle tavsiye ederim...



2- mutfak kullanımı:

"Siz portakal kabuklarını atıyor musunuz yoksa? Pasta, kurabiye,kek, reçel yapmayacaksanız atabilirsiniz. Eğer bunlarla ilginiz varsa portakalın en güzel olduğu şu zamanı değerlendirin derim...."
şeklinde başlayan yazısında ferhanca 'nın portakal kabukları isimli yazısını okumanızı tavsiye ederim. mutfak kullanımında nasıl değerlendireceğinize dair bilgi sahibi olabilirsiniz.


velhasıl portakal; evhanımlarına, kızlarına, erkeklerine yani ev ahalisine ek gelir veya mutfak kullanımı için ayrı bir nimetmiş de haberimiz yokmuş.

meyvesini yemenin faydalarından hiç bahsetmiyorum bile bildiğinizi umarak...


hatta özellikle sigara içenlerin bolca tüketmesi gereken meyvelerdendir. sigara, vitamin ve mineralleri yaktığı için sigara içenler, içmeyenlere göre daha fazla vitamin almalılardır.
almazlarsa nolur? kel olursunuz:)

valla demedi demeyin malum saç telleri de vitamin ve proteinlerle beslenir ;) hele hele stres konusuna hiç girmiyorum direkt vitamin süpürgesidir..

hatırlatma:
"stresli olduğunuz dönemlerde saç telleri zayıflar ve dökülme oranı artar"
son bir hatırlatma daha:
hergün 100 tane saç telinin dökülmesi normaldir öyle 2 tel saçınız döküldü diye panik neyim de yapmayın...

uzun lafın kısası: portakalı bol yiyin ve portakal kabuğu nu ister evde kullanmak için saklayın isterseniz de 3-5 ev hanımı birleşip biriktirin ve satın ek gelir kazanın. bişiyler yapın işte malı hep millet götürmesin! birazda siz götürün :p

12 yorum:

  1. Tesadüf aynı konulara değinmişiz:)
    yazın neler yapılabailceği konusunda yol gösterici fakat bukaradeniz gibi nemli bir ortam için mümkün değil sanırım. ben bunu yaş olan kabukları derin dondurcuya koyarak yapıyorum.
    ayrıca bu gün yazdığım yazdıda kompost gümrede tek kullanılmayan yaş ev artıklarında narenciye olduğunu yazmıştım.bir yerde olmas bir yerde yara sağlıklyor benim çok sevdğim narenciyeler. kokuları yeter aslında..

    sigaranın zaralarında ne bu tehtit.))içenler vaz geçiçek içmekten, kel olursunuz diyorsun:)))

    YanıtlaSil
  2. simdi ismail yeka caliyor burada, konsantre olamadim yaziya - cünkü sürekli aynen sunlari söylüyor: HALA SEVIYORUM SENI ALLAH BELANI VERSIN!

    bu sartlar altinda yaziyi okuyamadim, ama sonra okuyup, güzel bir yorum yazacagim - cünkü portakal kabuklari ilgimi cekti - ki yani günümüzde fil hortumlu bir hayvandir diyenler var.

    ki ayiptir. hortum filan...mesut af et beni - gereksiz bir yorumda bulundum ama bak sev bu yorumu cünkü icten geldi :)

    bak gugl hesabimi acmaya üsendim - kiyak geciver!
    sen anladin!

    yimek yimem lazim!
    hadi tschüs!
    ayci :)

    YanıtlaSil
  3. e tabe kiriz var herşeyi kullanmak lazım poşet çayları kurutcan bi daha iççen fln drya baykala bağlican her şeyi bozup gene yapcan oooof offff

    YanıtlaSil
  4. evet çok güzel bi kon ..adanalı biri olarak bunu elbette biliyordum ama ...özellikle iki-üç yıl önce bu işle uğraşmışlığpımız var ...portakalın kabuğunu soyup istanbula gönderiyorduk... içinide atmak zorunda kalıyorduk.... portakal ye ye bi yere kadar dağıtıyorduk ama yinede içini tam bir değerlendirme şansı olmadı... :( eğer içini de değerlendirecek bi sisteme geçebilseydik ... karlı bir iş olabilirdi... malesef kötü bir durum ki ... içi kullanılınca dışı... dışı kullanılınca içi bi işe yaramıyo ..yani evdekiler hariç tabi.. ama büyük kilolarda düşünürsek pek mümkün olmuyordu.. neyse işte öylece bitti... ama çok çok güzel bir geri dönüşüm diye biliriz...

    YanıtlaSil
  5. @ıvır zıvır,

    öncelikle bu harika yorum için teşekkürler. harika diyorum çünkü bende çok güzel fikirler uyandırdı.

    içini kullanmaya dair fikir alışverişinde bulunulabilinir.

    bu şekilde başka yorumlar ve daha önce bu işleri yapanlar yorum yazmaya devam ederse bunu toparlayıp girişimciler için harika bir fırsata çevirebiliriz :)
    yeter ki birilerine iş ve kazanç kapısı çıksın ortaya sadece derdim bu;)

    YanıtlaSil
  6. Walla benim pek dışıyla işim olmuyo içini değerlendiriyorumda... Dışınında ekonomiye baya bi katkısı oluyormu yane :D İçinide günlük taze sıkılmış portakal suyu olarak satılabilir. :D

    YanıtlaSil
  7. açıkcası...bu bi geri dönüşüm değil artık..tüm ülker ..veya eti son 4-5 yıldır daha çok portakal kabuğu veya rendesi kullanıyor..ancak bu tip firmalar standartlaşmaya ihtiyaç duyar ..çok zordur ..yani denedik yada düşündük ama mümkün olmadı... daha küçük işletmeler..reçel falanda yapıyor... ancak dışını çıkartırken içi parçalanıyo önce suyunu almak gerek ama bu seferede dışı yarılıyor yada parçalanıyor ..iğrenç bi ikilem :).. neyse işte dışıda öyle hurra diye kullanılmıyor bi şekli şemali var ..estetik değeri yani ... büyük firmalar nasıl elde ediyor bilmiyorum ama ..açıkca fikir beyan etmek gerekirse.. ya iç ya dış... eğer ziraatçı olsaydım (gerçi çok çok severim tarımı) sadece kabuk üreten bi tür varmı diye araştırırdım yani..iç önemli değil hatta kabuk kalınlığı şart bu işlerde... yoksa her portakal olmuyor.. kozmetik sektörüde var ama o bu kadar önemsemiyo kabuk kalınlığüını olabilir... kadirlide kurutanlar zaten direk kozmetik sanayisine veriyor...
    kabuğu yaş imalat sanayisine vermek zaten zor oğlu zor bi iş... niye çünkü asitli meyve ve kabuğu çıkartırken meyve sıvısı bulaşıyor dışına anında çürüme başlıyo ..çok çabuk işlenmesi gerek... ooohhhooo oooo bi sürü detay var ... hiç biri zor değil ama portakal içi yenen bi meyve ve tüm ağaçlar buna göre bi tür bulunursa kalın kabuklu (öle türler var ama bence daha kalın kabuklu olmalı) hatta gerekirse bu tür geliştirmeli (ne kadar doğru bilmiyom genetik oynama)... biz şekerleme sanayisine veriyorduk...
    bide turunç var... :) oda başak bi alemdir.. bu kadar yeter daha yazmayacam :)
    saygılar...

    YanıtlaSil
  8. hicte bile yalan, a-ha al iste almanyada yasiyorum, ama hic kurutulmus portakal maskesi yapan kadin görmedim :P

    YanıtlaSil
  9. @ferhanca,
    aslında samsun için de diğer şehirler içinde bazı fikirler geldi aklıma örnek vereyim :) :
    mesela sana alacaz bi pikap sen öncelikle kendi arkadaşlarına sonra da yerel gazete veya el ilanlarıyla bir çalışma yapacaksın. herkes yediği portakal kabuklarını biriktirecek ve sen belirli günlerde gidip toplayacaksın:) sonra onları satıp kabukları topladıklarına belli oranlarda para vereceksın
    yada
    belediyeyle anlaşıp şehrin bazı yerlerine portakal kabugu toplama kutuları koyup oralardan toplayacksın bir nevi çöpçü olacaksın :p

    neyse şaka bir yana bunlar biranda aklıma gelenler ama üstüne düşüldüğünde baya sağlam projeler çıkabilir diye düşünüyorum...

    YanıtlaSil
  10. @ay ci,

    yimek yi-me-n lazım:)

    @babe,
    valla yapmak lazım nefesi bile tasarruflu kullanmak lazım :)

    @ron,
    portakal suyu için kullanıldığında kabuk zedeleniyor o yüzden olmuyormuş ıvır zıvır öyle dedi ama yeni popüler olan meyve barlarında değerlendirilebilir içi veya sadece portakal olarak da satılabilinir mesela son zamanlarda popüler olan bardak modasına uyup bardakta portakal verilebilinir o da olmazsa deneme metoduyla yeni tadlar keşfedilebilinir sanki vallla bunda uç yok hayal dünyamıza bağlı sanırım. du ben bu konuya boş vaktimde bi kafa yorayım :)

    YanıtlaSil
  11. @ıvır zıvır,
    bilgiler için çok teşekkürler
    baya şey şekillendi kafamda :)
    ama keşke kazanç oranlarını da yazsaydın hani kilosu şukadar ediyor falan diye :)

    umarım selam verdim borçlu çıktım demiyorsundur :p ama ileride bu çok güzel bir proje haline getirdiğimde sana ithaf ederim belli mi olur :D:D

    YanıtlaSil
  12. @ay ci,
    utancından gizli gizli yapıordur onlar :D

    YanıtlaSil