7 Şubat 2009 Cumartesi

mesut demir bebekkene!


inilesi bir çocukluk geçirdiğimden emin olan öykü arkadaşımız demiş ki:
sen niye böylesin senin bi çoçukluğuna inelim demiş! bende demişim ki:
aaaa! şekerim inelim tabi kirli çamaşırlarım çıksın ortaya demişim sonra da bunun adı mim olmuş:)

(kısası varken niye uzununu soyluyorsun be adam demeyin ama kısacası bu bir mimdir:) )


ben çocukluğumda çok fazla oyun oynadım diyemem!(korkmayın küçük emrah a bağlamayacağım)

hatta biraz daha büyük çocukkene saçma buluyordum oyun oynamayı. benim bir tarzım vardı sanırım :)


ben mesela, birkaç defa kendimi, diğer çocuklar oyun oynarkene bi köşeye çekilmiş düşünürkene yakaladım! işimin bilmem neliği!(
siz şimdi anlamamışsınızdır düşün düşün b.ktur işin sözüne ithaf işte) o dönemlere dayanıyor sanırım :)

ama dersenki oynayamadığın çocukluk oyunları nelerdir diye. bak onda anlatacak çok şey var :p


ben kendim alamancıları sevmem mesela!
niye mi? nasıl seveyim! hani alamancıların getirdiği şu küçük oyuncak arabalar vardı! halının motiflerini yol sayıp, akşama kadar hın hınnn ıyhınnnnnnnn diyerek salak salak sürülen (yada sürdüğünü sandığın) arabalardan işte öyle bir arabam olsun istiyordum mesela! ama bir sorun vardı benim alamancı akrabam varmıydı kimden isteyecektim?


aaaa! vardı hemde birinci dereceden akrabam vardı! bizim evdeki bıyıklının abisi vardı alamanyanın en gavuristan yerinde!!! bildiğin amcamdı adam lan! istesem getirirdi herhalde minnacık bi oyuncak araba!

istedim!
getirdi mi?
dedi ki oğlum adı üstünde biz alaman-yız alamayız!
şaka şaka! getirmez mi amcaların bitanesi!-ki zaten birtane amcam var ve biz birtane olduğu için ne diyeceğimizi şaşırıp kendisine büyükbaba diyoruz!-

ama bir sorun vardı!
getirdiğinde ben biraz büyümüştüm! artık oturup akşama kadar halının üstünde araba sürecek yaşta değildim! zira babişkomun kendileri -sürekli kaçırmam için- evin kapısına araba getirmişti! bildiğin otomobil! kırmızı diildi ama kırmızı olmaması kaçırmama engel diildi!


neyse işte ben o oyunu çok seviyordum, küçükkene! bu oyunu hiç oynamamıştım ama yine de çok seviyordum ve çok sevdiğim için bitanecik büyük-bıyıklımıza ithaf bir isim veriyordum oyunun adına "alamancıları sevmeme oyunu"

işte oynayamadığım oyunun adı buydu!


ülkemde de vardı elbet oyuncak araba ama plastikti. mahalleye, millet içine çıkaramıyordun o arabaları.
niye?
çünkü küçük sidikli! kızların gözünde itibarın zedeleniyordu. herkesin alamanyada akrabası vardı ve onların akrabaları, onlar büyümeden getiriyordu metal oyuncak arabalarını!!!


şimdiki çocuklar çok şanslı. çünkü hepsinin 1.5 milyar kadar çinli akrabaları var :):) o akrabalarımız çok işe yarıyorlar ve sudan ucuz fiyata çocuk olabiliyorsunuz onların sayesinde!

hey gidim heyyy bizim zamanımızda pahalıydı oğlum çocuk olmak! :) o yüzden biz çabuk büyümek zorundaydık taaam mı :p


haaa! bu yüzden sevmem hiçbir
alamancıyı! hem siz sevmem için bir neden gösterebilir misiniz bu anlattıklarımdan sonra:) bu alamancılar birde şöyle konuşuyorlar: "gelirkene, giderkene" bu nedemek bea "gelirken, giderken" denir ona:p
( ileride ben bu alamancılara daha ne postlar yazacam haberiniz yok! görür onlar!!! :))

ama bak hümanist
(bu kelimeyi de yeni öğrendim havasını atayım istedim :p)im ben!, bana alamanyalardan metal, küçük bir araba getirirlerse unuturum küslüğü severim hepsini hem de okadar severim ki araya hollandalılar bile kaynayabilir:)

madem çocukkene, bebekkene oynayamadım eşşek kadar adamkene oynarım nolmuş :)


[ne saçmalıyorum ben yaa :)]

ondan sonra diyecem ama benim ondan sonram olmasın artık dimi zira kısa cümleler kurmayı beceremiyorum ben bu postta böyle patttt diye bitsin!


öykü
cüğümüz, mesut demir in bebekkene ki halini bir daha sorar mı bilmem ama kendisine teşekkür eder gecikmeden dolayı özür dilemeyiz ;)


not: resmi görünce "ohaaa bu nasıl bebeklik" diyenleri esefle kınıyorum :) ben orda hastaydım bikere :) hastalığımın adı da büyük gösterme hastalığı :)

17 yorum:

  1. ay kıyamam içinde kalmış o arabalar çok güldüm yazına, ama diğer yandan fazla oynamayıp düşünen bir çocuksan bunun eminim çok getirisi olmuştur sana

    YanıtlaSil
  2. :) Mesut benı çok guldurdun:))

    ne dıyeyım ben sana
    cok seker bı yazı olmus..
    Katıldıgın ıcın tsk ederım
    sevgıler:)

    YanıtlaSil
  3. :)... arabasın olanda büyüyo olmayanda mesut.. araba sayesinde alamancılardan bayağ intikam almışın...

    YanıtlaSil
  4. sevgili mesut demir,

    sizde nasil derler bilmem, ama kendi vatandasina bile böyle ayirim yapanlara, bizim burda cok kötü seyler söylerler, ki ben o lafi agzima almayi düsünmüyorum :)

    sizde nasil derler bilmem, bizim almanya(!) da sizin gibi türkiye de yasiyan, ne idügü belirli TÜRKLERE biz HEMSERIM deriz ve nerde olursa olsun hep arka cikariz.

    sizde nasil derler bilmem, ama bizim burda, bizim gibi ne idügü belirli olan fakat idügümüzü degistiren siz TÜRKLER yüzünden, hep birseyleri kanitlama cabasina girmek zorunda kaliriz. Almanya da almanlara karsi, türkiye de türklere karsi.

    sizin ordan nasil derler bilmem, biz burda, sizin gibi TÜRKLER almanlar tarafindan cok kez asaglandigi zaman(!), hic bir zaman utanmayiz ve onlara kesinlikle hak vermeyiz, tam aksine gururla kendimizi ne idügü belirli olarak görüp, sizin gibi TÜRKLERI savunuruz.

    sizin orda nasil derler bilmem ama...biz burda kendimizi TÜRK diye tanimlariz. bu yüzden gazetelere bir ödül aldigimiz veya birsey basardigimiz zaman televizyonlarda yani kisacasi medyada isimlerimiz yer alinca, almanyada dogmus büyümüsü söylememelerini dileyip, TÜRKLÜGÜMÜZÜ bastirilmasini isteriz.

    sizin orda nasil derler bilmem, ama biz burda TÜRK örf ve adetlerine göre yasariz, yani özümüzü unutmamak adina, bununla kalmayip burda ki alman vatandaslarinada kültürümüzü gösteririr, tanitir ve böylece sizin gibi TÜRKLERI sevmesini saglariz (!), kaldi ki bir cok alman BIZIM GIBI NE IDÜGÜ BELIRSIZLER yüzünden, güzelim TÜRKIYEMIZI ziyaret etmistir, ki buda turist akimini saglamistir.

    sizin orda nasil derler bilmem, ama biz burda aylarca essek sudan gelesiye kadar, it köpek gibi calisir, ne yapar eder paramizi kenara koyar ve sadece cok sevdigimiz TÜRKIYEMIZI senede bir ay bile olsa, görmek orda yasamak icin elimizden geleni yapariz. Oysa pasaport elimizde, gez baska ülkeleri degil mi?! Yok biz, sizin gibi ne idügü belirli akrabalarimizi ziyaret etmek isteriz, hasret gidermek isteriz ve almanyada yasadigimiz icin cikolatalar, hediyeler getiririz. Cünkü biz bir sene paramizi car cur etmeyip, sizleride düsünmüsüzdür. Bu sizin görgüsüz oldugunuza dair bir aciklama degil, sadece bir BIZ SIZIN GIBI NE IDÜGÜ BELIRLI TÜRKLERI unutmadik, hep aklimizdasiniz belirtisidir.

    sizin orda nasil derler cok iyi bilirim! ama bizim burda size ne derler, siz hic bilememissiniz!

    not: hem o arabalar cok cabuk bozuluyoduuuuuu amaaaa :) üstelik biliyormusun, türkiye de mahallede oynamak, misirdan bebek yapmak cok daha eglenceliydi bize göre...biz ne idügü belirsizler, kimsek artik :)

    YanıtlaSil
  5. ]]gece,
    kalmaz mı gece düşünsene her sene temmuz ayını bekleyerek geçen bir çocukluk:O yeterince acıklı diil mi acıyın bana lütfen :p
    evet! düşünmenin her insana olduğu gibi bana da çok güzel katkıları oldu!

    ]]öykü,
    ben teşekkür ederim öykü, beğenmene sevindim eğlenmiş olman beni mutlu etti zira eğlenelim diye yazıyorum ben :)

    keşke herkes eğlenebilseymiş mesela .... :) neyse şimdi sataşmayayım ben ona :p

    YanıtlaSil
  6. ]]ıvır zıvır,
    yok bea intikam değil aslında! sosyal mesaj verdim ben! küçük bir araba küçük bir çocuk için çok önemli olabiliyor en azından söz veripte getirmemezlik etmesin insanlar! alamancılar! demekti bunlar:p

    haaa dersen ki yine de intikam gibi görünüyor olsun okadar baksana ağzını bile açmana izin vermiyor bu alamancı ayçi :):) haklı bile çıkarıyor kendisini! hayır şüphe ettim amcam mı diye kendisi :)

    evet arabasız da büyünüyor ama sen gel birde bana sor:p

    YanıtlaSil
  7. sevgili mesut demir,
    bloguma artık girmiyorsunuz
    diyince bir süpriz yaptı herhalde
    diye düşündüm ama hayallerim suya düştü ://
    dedim kankam kutlamışdır bloguyla ama :///
    bu yazıyı yayınlamazsan sevinirim :)
    mesut olasın daima.

    YanıtlaSil
  8. ]]ayçiiiii,
    gelelim sanaaaa! şimdi seni sarımsaklayıp da mı saklasam ben yoksa doğal halde daha mı güzel saklanırsın :)

    bana baksana hanım tarzı bir girişi yapmak isterdim ama havamda değilim:) dua et sen:p (edeceğini hiç sanmıyorum ama)

    konuyu çarpıtmayalım diyecem ama sen çarpıtmışsın zaten yeterince!

    nezaman araba konusuna girecek acaba diye okudum okudum sonra küçücük notta bahsetmiş arabadan puhhh sana!

    suç bastırma taaam mı! haa dersen canım istiyor gurbetçilerle gurbetçisizlerin durumunu tartışalım..
    tamam kabul ama ben senin annenden birşey öğrendim( sünter hanım teyzeceğimden!) yemek yapmak felsefe yapmaktan daha güzeldir:)))
    onu tartışacağımız yer bu post değil! madem sağlam bir tartışma yapacağız bende sağlam bir alamancı postu yazayım orada tartışalım! bu alamancı arabası ve alamayıcı ama söz verici akraba postudur! bu bir mimdir! bu bir çocukken oynayamadığımız oyunlardır!!! (bu kısmı niye yazdığımı bende bilmiyorum ama olsun madem sen okadar uzun yazdın cevabım uzun olsun istedim:) )

    anam bu ne şiddet, ne celal! bulgaristandan geçerken ki çektiğiniz sıkıntıları bana bağlamadığın kalmış:)

    nedir bu sevişmem, savaşırım ın mantığı! bırak allasen:)

    ama olsun siz orada zor durumdasınız mademse ben sana bana patlama hakkı veriyorum! sen aslında gavur rahime ye bozulmadın kapris yapmadın ya ben sana 2 yıl bende desarj olma hakkı bile verirdim ama vermiyorum:)))
    malum biz ne idüğü belirli olanlarda herşey çok hızlı gelişiyor! bakarsın yarın evlenirim, birisiyle birlikte olurum falan mecbur onunkileri çekeceğim için sen sadece şimdilik desarj ol:p

    ondan sonra bişiy daha diyecektim ama unuttum!

    bak bugün burayı doğum günü çocukları da okuyor! kötü örnek oluyoruz gelecek nesillerimize:P

    hadi sen bana araba getir bende seni affedeyim!(bu kelime seni gaza getirmesin) barışalım kaynaşalım savaşacaksak da sonra savaşalım olmaz mı :)

    biliyormusun? "çarşı kendisine bile karşıııı" :))

    YanıtlaSil
  9. ]]bi dost gibi bilmem nesi görünümlü gio ya,

    erken doğum nedir bilirmisin sen! erken doğum olanların bile bukadar aceleci olmaya hakkı yokken sana noluyor kuzum!!!

    oysa kendi ellerimle göstermiştim sana bu blogda planlananlar kısmının olduğunu! sen tabi beni dinlemediğin için yada bi yerlerinle dinlediğin için normal böyle olması :):):)

    hem mesut demir senin dediğin gibi demedi taam mı! dedi ki bütün dünya benim blogumda eğlenirken siz başka yerde eğleniyorsunuz dedi:) ki siz de öyle yapıyordunuz harbiden ben napim? :))

    doğum günü çocuğu olduğun için bugün sen de kapris neyim yapabilirsin bugün kapris kabul günüm zaten benim herkes bana patlıyor ayçiii bile!

    neyse "kaderimmiş derim üzülmedim ki" moduna girerim bende napim:)

    birde benim mesut olmama durumum söz konusu değil taam mı?

    birde birazdan utanmana gerek yok taaam mı :))

    ayrıca neden yayınlamayacakmışım! yayınlayayım ki kalabalık görünsün buralaar! kırk yılda bir gelmişsin yorum yazmışsın adı sitem bile olsa ben yayınlarım taaam mı:)
    ahaha ahahahahaha

    YanıtlaSil
  10. ayçi;sen yanlış anlamışsın gerçi hassas bi noktaya değinmiş insan alınablr yani de içinde fesatlık olmadan söylemiş,hadi gelin uzatmayın barışın:)mesut kardeşin değindiği konu amcasının umutla beklediği kamyonun getirmemesi,gerçekten ayçiyle diyaloglar tadından yenmez oluyr,zevkle okuyrm,ikiniz bi fidanın güler açan dalısınız:D

    YanıtlaSil
  11. sevgili pek pek sevgili mesut demir,
    sana buradan kuvvetli bir sekilde sevgilerimi gönderiyor ve bende savasa karsi oldugumu söylemek istiyorum! ve cocuklugunda ki eksikligi, seninle hali üzerinde oyuncak araba yaristirarak, tamamlamak istiyorum! :)

    YanıtlaSil
  12. nevruz; herkesi yanlis anlayabilirim ama bu demirin mesutunu asla ;)

    göründügünden masumca inan :)

    YanıtlaSil
  13. ]]nevruz,

    gözümüz yollarda kaldı şekerim bu ara meşgulsun sanırım :) ama çok bişiy kaçırmadın bildiğin mesut demir bildiğin ayçiiii ile savaşıyoruz gül gibi:)

    ikimiz bir fidandaysak eğer ayçi ye göre ben kesin dikenimdir :D

    o sevgisini böyle gösteriyor farkında değil ama çarşı kültüründen kaynaklanıyor hanımefendinin:)
    (bunu sünter hanımcığımız okumaz inşallah:p)

    YanıtlaSil
  14. okudum! planlar yapiyorum. Ben ona vaktiyle cok demokratik bir secme hakki tanidim,ya cim bom ,yada hic birisi:)
    carsi kültürü filan degil,Trakyali damari var onda:)

    YanıtlaSil
  15. ]]adsız teyze,
    valla trakyalı damarı da olsa bir gariplik var kızınız da demedi demeyin:) oldukça demokratik bir yaklaşım olmuş:)

    ]]ayçii,
    nedemek ki göründüğünden masumca! nasıl görünüyorum ki ben :p
    halı dedin araba dedin beni gevşetiverdin:)

    YanıtlaSil
  16. ahaha resim çok çirkin mesut kardeş ya :D

    o değil de, bu yazı nolmuş böyle karman çorman :D güldüm ama :D

    YanıtlaSil
  17. ]]bi dost,

    "ben güzele güzel demem, güzel benim olmayınca" mantığından kaynaklanıyordur taaam mı:)

    hele ben senin olsam bak nasıl güzel geliyordum sana :p

    sen git bunu bir de anneme de bakalım noluyor:)))

    teşekkür ederim;)

    [karman çorman derken neyi kastettin anlamadım]

    YanıtlaSil