31 Mayıs 2009 Pazar

Cem Karaca'yi andim bugun

2 gündür Cem Karaca'nın Tamirci Çırağı isimli şarkısını dinleyip, sözlerine bakarak söylemeye çalışıyorum! Ama ne mümkün...

Ve ben bunu yapmaya çalışırken, birkez daha anladım Cem Karaca'nın nekadar büyük bir sanatçı olduğunu. Ne mümkün! Sesimden tiksindim! Hazır bukadar hatırlatmışken bir de siz deneyin isterseniz:) Ama sesinizden tiksinmeyi göze alabilecekseniz :p

Tamirci Çırağı

gönlüme bir ateş düştü yanar ha yanar yanar
ümit gönlümün ekmeği umar ha umar umar

elleri ak yumuk yumuk , ojeli tırnakları
nerelere gizlesin şu avucum nasırları

otomobili tamire geldi dün bizim tamirhaneye
görür görmez vurularak başladım ben sevmeye

ayağında uzun etek dalga dalga saçları
ustam seslendi uzaktan oğlum al takımları

bi romanda okumuştum buna benzer bir şeyi
cildi parlak kağıt kaplı, pahalı bir kitaptı

ne olmuş nasıl olmuşsa aşık olmuştu genç kız
yine böyle bir durumda tamirci çırapına

ustama dedim ki bugün giymeyim tulumları
arkası kuşlu aynamda taradım saçlarımı

gelecekti bugün geri arabayı almaya
o romandaki hayali belki gerçek yapmaya

durdu zaman durdu dünya girdi içeri kapıdan
öylece bakakaldım gözümü ayırmadan

arabanın kapısını açtım , açtım girsin içeri
kalktı hilal kaşları sordu kim bu serseri

çekti gitti arabayla egzozuna boğuldum
gözümde tomurcuk yaşlar ağır ağır doğruldum

ustam geldi sırtıma vurdu unut dedi romanları
işçisin sen işçi kal giy dedi tulumları


Komşularımdan, iki gündür sürekli bu şarkıyı dinleyip söylemeye çalıştığım için özür dileyesim yok!

7 yorum:

  1. bence özrü hak ediyolar ama:P

    YanıtlaSil
  2. Benim de aklima Ibrahim Sadrinin okudugu
    USTA siiri geldi. Her dinledigimde agliyordum.

    Sagol Paylastigin ve hatirlattigin icin.

    Ama sen bu gün neden böyle hüzünlü bir sey dinliyorsunki? Ne bileyim, bu gün hatta bütün hafta cok neseli olursun sanmistim.
    Sampiyon oldugunuz icin.
    Neyse, ben sana bol neseli günler diliyorum.

    YanıtlaSil
  3. //bi dost,

    hiçte bilem:P

    //sünter teyze,

    siz sağolun;)
    ben bi garip bi yaratık olduğum için!, hüzünlü şarkı dinlerken de mutlu olabiliyorum...
    yani keyfim yerinde sorun yok! herşey kontrol altında;) ama daha da iyi olacak herşey ve sizin de güzel dileklerinizin buna katkısı olacak.
    teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
  4. haaa birde evet "usta" şiiri çok güzel. ağlayamasam da seviyorum :)

    "gözyaşı pas yapar mı!"

    YanıtlaSil
  5. çok güzel ve anlamlı sözleri var dediği gibi kendisinin de. zaten çoğu film ve romanlarda da var ya.alıştık biz bu hikayelere.hayatlara.fakir çocuk zengin kız.

    YanıtlaSil
  6. mesut bu şarkıyı dinlerken kim geldi aklına ?
    yanlış zamanda sorduğumun farkındayım :)
    hatta neyse insanlar yanlış anlayacak muhabbet bilinmediğinden.
    bu şarkı özeldir. babam için, dayım için, ahmet için, hasan için, ayşe için (ayşeler de tatmalı yazmadan olmaz)
    tüm işçilere gelsin.
    cem baba rahat uyu.

    YanıtlaSil
  7. //lemanice,

    haklısınız katılıyorum;)

    //gio,

    valla birisimi gelmesi gerekiyordu bilmiyorum ama ben sen geldin diyeyim:)

    natali mi gelseydi yoksa kanka :P

    sanırım muhabbeti bende unutmusum! yaşlanıyorum, hafıza sıkıntısı var sanırım. tazele hafızamı kanka!

    yanlış anlayan insanları ben sallamıyorum sende sallama. kim nasıl anlarsa anlar engel olamayız ki bi zahmet olmayalım da zaten:P

    ayşeler de tatmalı :D:D:D

    amin ;)

    YanıtlaSil