30 Mayıs 2009 Cumartesi

Kitap OLASILIKSIZ

Birçok kişiden ve basından gördüğüm, işittiğim kadarıyla "harika bir kitap" diye lanse edilen; Adam Fawer'in yazdığı bu kitabı büyük bir merakla, son verdiğim siparişimde edinmiştim.

Her okumaya başladığım kitap beni heyecanlandırır. Bu kitaba başladığımda ise sadece merak duyuyordum. Duymamın üstünden baya zaman geçmiş olmasına rağmen, temin etmememin nedenini kitabı okuyunca anladım.

OLASILIKSIZ- Adam FAWER

Korkmayın, "ben süper bir insanım, kitabı kapağından anlarım" tarzı birşey demiyeceğim. Ama edinmemem boşuna değilmiş anladım.
Bu kitap, kitap değilde film olarak karşımıza çıksaydı daha fazla hoşuma gidebilirdi belki! Herkesin "harika" dediği bu kitapta "harikalık" hiçbirşey göremediğim için!, eksikliğin kendimde olduğu kanaatini getirdim!


Ve eminim okuyanlar itiraz edecektir ama ben kitabın türünü, "kurgu" olarak tanımlıyorum.

Faydasız demiyorum. Sadece tanıtım sloganının hakkını vermediğini düşünüyorum. Neydi slogan?

"Bitirmek için yarını, başkasına anlatmak için bitirmeyi beklemeyeceksiniz"


Yoooo! Bir günde bitirmedim. 2 haftayı buldu neredeyse. Hayır!, aynı anda 3 kitap okuduğum için değil. Eğer slogan haklı olsaydı, bu kitaba diğerlerinden öncelik tanır elimden bırakamaz ve biran önce bitirirdim.

470 sayfalık kitabın "konusu!", neredeyse 200 küsürüncü sayfasından itibaren başlıyor! Ve o sloganla çıkan bu kitabın benim hayatıma hiçbir katkısı olduğunu düşünmüyorum.

Merak etmeyin kendimi kitabı okuyan ve beğenen büyük kesimden "daha akıllı" veya "daha bilirkişi" görmüyorum. Lakin bu kitabı sevenlerin, neyi sevdiğini de anlamış değilim!

Tüm bu söylediklerim "kitap kötü" anlamına gelmiyor. Sadece bu kitabı okumasam birşey kaybeceğimi düşünmüyorum.


Gelelim dikkatimi çeken birbaşka kısıma!
Kitap içerisinde sürekli yabancı büyük firmaların isimleri geçiyor. Bunun kasıtlı olduğu kanısındayım! "Bir sigara yaktı" demek yerine, sigara markası bildirerek anlatımda bulunmak, bana doğru gelmiyor! Yasalarda ihlal edilmiş bana göre!

Reklamcılar çok iyi bilirler ki, bu şekilde sürükleyici! olan kitaplar okuyucusunu bünyesine katar ve tamamen kontrol altında tutar.
O sırada bahsedeceğiniz herhangi bir "marka", o markanın "marka bilinirliğine" inanılmaz bir katkıda bulunur. Bund
an iyide "etki çemberi" oluşturmanız mümkün değildir! (filmlerde de aynı mantık söz konusudur)

Yani demem o ki, bu kitabı henüz okumamışsanız sakın okumayın! Tamam her kitap insana mutlaka katkıda bulunur fakat bundan alacağınız katkıyı kitabı okumasanızda alabileceğiniz kanısındayım.

Olmamış olmamış olmamışşşş diyor ve 10 üzerinden -10 veriyorum.

Bu kadar iddaalı bir çıkışı olmasa bu kitabı eleştirmeyebilirdim. Güzel kitap okunulabilinir bile diyebilirdim. Lakin benim derdim o sloganın hakkı verilmemiş!

Bu kitaba dair en az 100 tane daha eleştiride bulunabilirim ama uzatmak istemiyorum. Şununla bitirmek istiyorum. Bu tarz kitap seviyorsanız size OLASILIKSIZ'ın sloganını "hakeden" bir kitap tavsiye edeyim:

Erdal Demirkıran- Sadece Başbakan Okusun



Harika bir anlatımı ve size de katkısı olacağını düşündüğüm bir kitaptır. Bu kitaptan başka bir postta daha geniş bahsedeceğim.

Emin olun "başkasına anlatmak için, bitirmeyi beklemediğim ve bitirmek içinde yarını beklemediğim" bir kitap.
Tabi ki zevkler farklılık gösterebilir ama iddaa ediyorum, herkese katkısı olacak bir kitap!

Okuyanlarınız var ise fikrini paylaşırsa sevinirim! ;)


Not: "Ben başbakan değilim" diye okumamazlık etmeyin! :)

6 yorum:

  1. olasiliksiz güzeldi ben begenmistim ama ben de o kadar yaygara koparilisinin hakkini vermedigini düsünüyorum. cok duyduk, olasiliksiz mutlaka alip okuyun okuyun okuyun diye cok tavsiye dinledik ama ben o kadarlik birsey göremedim. da vinci sifresi buna on basardi acikcasi. ama yine de kurgu bence iyiydi ve bircok sey ögrenmis gibi hissettim. mesela kuantum fizigine dair hicbir fikrim yoktu kitabi okumadan önce hep can sikici bir konu gibi gelirdi ama kitapta ister istemez bir takim seyler ögrendim.
    vasat diyebilecegim nokta ise yazarin kelimeleri kullanisiydi. cok berbat yazilmisti kitap, cok basitti.

    YanıtlaSil
  2. O kitabi bilmiyorum ama Erdal Demirkiranin tüm kitaplari güzel.Eminim son kitabida güzeldir.

    YanıtlaSil
  3. //pilli cadı,

    kuantum u anlaşılır kılması, insanları çekmiş olmalı diye düşünüyorum!
    kötü değil iyi kitap ama senin de dediğin gibi yaygara silsilesini haketmemiş!

    olasılığa da değinilmiş biraz ki olasılık sayısal öğrencilerinin bile zorlandığı konudur. sanırım bende senin gibi kurguyu begendım fakat dili begenmedim.

    kurgu yüzünden keşke filmi olsaymış dedim. bilinçaltı reklamları yüzünden de kıl oldum! :)


    //sünter,

    valla ben özellikle sizin çok beğeneceğinizi düşünüyorum. ben beğendim sizi de kendime yakın buluyorum mahiyetinde değil!
    ne bilim öyle hissediyorum. ilginizi çekeceğini düşünüyorum.
    benim ekonomik projem vardı! onun paralelinde düşünce ile yazılmış bir kitap diye sevmişimdir belki de!

    tek fark kitap bireysel bir hareketi baz almış, benim projem kitlesel hareketi baz alıyordu. ama amaç aynı doğrultuda birleşiyor gibi!

    ama siz eminim seveceksiniz. öyle hissediyorum;)
    ben çok etkilendim!

    YanıtlaSil
  4. mesut bu yazından sonra OLASILIKSIZ'ı okumaya karar verdim. dönecem bundan 3 hafta sonra.

    YanıtlaSil
  5. ekleme yapayım ; sor bi ama neden ? beğenmediğin için değil. okuduktan sonra yazacam. öptm.

    YanıtlaSil
  6. mesut erdal demirkıranın kitabını da okuyacam. ben dünyanın en akıllı insanıyım ilk kitabıydı di mi ? onu okuduydum. tavsiye ettin okuycaz bunu.

    YanıtlaSil