7 Eylül 2009 Pazartesi

yeni çerez

Bugün iftarda üst komşumuza davetliydik.
Erkek olan komşu Hatay'lı, eşi de Manisa'lı olduğu için olsa gerek tüm yemekler farklı geldi bana!

Firik pilavı diye bişiy varmış. Güzeldi sevdim...

Ama asıl dikkatimi çekense bütün yemek fasıllarından sonra gelen çerez menüsüydü. Bildiğin karpuz var ya hah işte adamlar onun çekirdeğini toplamışlar, ayıklamışlar, kavurmuşlar ve çekirdekimsi bir çerez yapmışlar. Ben karpuz çekirdeğinin içinin olduğunu bile yeni öğrendim ki ayıp bana kabul ediyorum bu benim eksikliğim!

Neyse birkaç tane yedim tadı güzeldi. Soru sormadan yaşayamam abi ben politikasıyla hemen bomba soruyu sordum! :)

-abiiii! bunları toplarken birileri tükürmüyor dimi bunları! yani bunların yapımında ağız kullanılıyor mu kullanılmıyor mu diye sordum :)

Merak edenler varsa söylim tükürülmüyormuş özel toplanıyormuş:) Resim çekemedim daha fazla gariplik olmasın diye ama şimdi baktım ki ben yeni duyuyormuşum bunu:) kavunun bile çekirdeğini millet çerez diye yiyormuş :) Benim gibi bilmeyenler varsa diye ahanda alın size netten yürütülmüş fotosu:



Kendicağızıma Not: Mim yazmalıyım! Mim yazmalıyım! Mim yazmalıyım! Mim yazmalıyım! Mim yazmalıyım! Mim yazmalıyım! Mim yazmalıyım! Mim yazmalıyım! Mim yazmalıyım!....

8 yorum:

  1. Ben de duymuştum ve senin gibi garibime gitmişti..Hala da öyle bu konuda önyargımı yenemem,sanmıyorum ki adamlar tek tek elleriyle çıkartsınlar o çekirdekleri:)))


    Tuzlu,yendiğinin ertesi günü yüzünde sivilceler pırtlatan çekirdeğe razıyım ben :)

    YanıtlaSil
  2. :)

    ben aslında çamfıstıgından başka çerez tanımam! bi de badem bi de ceviz bide bide ... :)

    çekirdekgilleri sevmiyorum ama bundan 3-4 tane yedim(az tükürülmüşünden:P)tadı fena degıldı sadece bıraz daha zahmetliydi çekirdeğe nazaran.

    YanıtlaSil
  3. ben de bilmiyordum valla enteresan oldu şimdi bu:)

    YanıtlaSil
  4. seni anlayabiliyorum:)
    önüme geldiğinde hanginiz tükürdünüz bunu bakışı attığım an yaşadığım duygulardan bahsediyor olmalısın :)

    YanıtlaSil
  5. Bizim burda satiliyor bunlardan.Birde kavun cekirdegini dene bak oda güzel olur.

    Aaa ben sana küsüm aslinda haberin olsun.Kendi kendime küsmiyeyim dedim bi haber vereyim.:(

    YanıtlaSil
  6. bence tükürdüler :D:D:D

    YanıtlaSil
  7. uçan depik;
    verme negatifi soldan soldan:) zaten şüpheliyim:P

    YanıtlaSil
  8. sünter teyze;

    üstüme iyilik sağlık! nereden çıkarıyorsunuz böyle şeyleri, küsmeler falan anlam veremiyorum:)
    yok yok küsmemişsinizdir, kesin size öyle gelmiştir:)

    YanıtlaSil